I walk alone



Se mig.
Hör mig.

Förstå att jag också finns.

Jag står här i mitt mörker och klamrar mig fast i den svaga strimman av ljus.
Håller den så hårt, att den snart kvävs av mina försök att få den att stanna.
Jag vill inte in i mörkret.
Låt mig stanna i ljuset!

Se mig!
Jag finns här!

En ensamhet och tysthet så stor runt omkring mig.
Jag vill skrika, men allt är tyst.
Jag vill springa, men ändå står jag stilla.
 
Sen plötsligt, en strimma hopp, ett ögonblick av glädje och lycka flimrar förbi.
För att sedan försvinna, lika fort som den dök upp.
Och kvar står jag, ensam och förkrossad...

Se mig.

Hör mig.

Förstå mig.

Låt mig få vara kvar i ljuset.




"I walk alone
Every step I take
I walk alone"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0