Snart ännu en vecka till ända...

image424
Fotade kissekatt ungarna när jag ändå var hemma ^^

Snart är det helg, och för en gångs skull så är jag ledig! ^^
Nog för att det inte gör mig så mycket att jobba helg, tjänar ju bättre då...
Och jag behöver mina helger för att överleva som djurskötare annars får jag nog se mig om efter ett annat jobb...
Men ibland är det ändå skönt att få vara ledig när alla andra är de!

Var till Alfta och umgicks igår...
Elina bjöd på mat, fiskbullar i hummersås och potatis!
Det hade jag nog inte ätit sen högstadiet och jag är en sån där udda människa som tycker dom där slemklumparna faktiskt är goda!

Fast, borde inte skriva detta för då stiger mammas ego..
Men hennes är godast, för då blir det inga slemklumpar!

Gott var det iaf hur som helst!

Sen satte vi oss och fördrev lite tid med Mario-Cart!
Askul, även om Elina spöade skiten ur mig några gånger...
Livsfarligt, då vi är två alldeles för tävlingsinriktade människor!
För när det gäller tv-spel, så blir jag farlig!

Klockan 21.00 blev det Grey's Anatomy och pajätning då Kerstin kom precis i tid med lite paj ^^
Kalas! ^^

Sen satt vi och pratade skit i köket så tiden rann iväg...
Men jag hade en trevlig kväll, så vi får göra om de igen ^^

Idag så har jag spenderat tid i tvättstugan, hade som tur var inte så mycket tvätt så det gick fort.
Och för en gång skull hade de mesta av kläderna torkat när jag tog upp dom.
I väntan på tvätten så drog jag dammsugaren genom Thomas lägenhet och diskade...
Lika bra att göra något vettigt när man ändå väntar.

Sen skyndade jag hem till mig, lämnade bilen, hämtade grejer och tog mig sedan en promenad ner på stan...
Var in till Elina som skulle låna motorolan av mig, då hon har lyckats tvätta sin telefon i tvättmaskinen!

Sen gick jag iväg och klippte mig, en timme senare mötte jag upp Elina utanför Mr Bean och sen gick vi hem till mig.
Thomas kom förbi och pratade en sväng innan han åkte ner på stan och jag skjutsade Elina till Heden & sen styrde jag kosan hit till Söräng!

Och här sitter jag nu, ska strax styra kosan tillbaka till Bollnäs.
Ska bara hem hit och hämta kläderna vi färgade igår, blev en lyckad färgning iaf, då kläderna är svarta igen och inte så där trist urtvättade...

I morgon ska jag iväg till Holmo och kolla när kossorna springer av sig på betet, då dom har utsläpp i morgon.
Skulle få bakelser med, så då hade man ju svårt att säga nej...
Sen har ju jag och Sara ett datum att diskutera med dom om då ingen av oss kan jobba, så vi får hålla tummarna att någon av dom kan jobba istället!

Näe nu ska jag rulla vidare i min lilla blå!


Ty solens vackra strålar skall ännu en stund få värma min kind...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0