Lördagen..

image414
Det här med lunch är livsfarligt...
Man blir ju som en zombie efteråt :/

Morgonens mjölkning gick (ursäkta ordvalet) jävligt bra!
Hade kanon flyt för en gångs skull, vilket kändes väldigt bra...

Sen att jag iaf inte fick lunch före halv 12 är en annan femma...
Så går det när kor ska kalva i tid & otid.
En stor och fin tjurkalv fick vi ^^

Kon lyssnade för övrigt inte alls på mig, då jag påpekade för henne att hon skulle hålla igen till iaf måndag.
Sen när jag går förbi en timme senare, ja då var kalvningen i full gång...
Hon fick helt plötsligt väldigt bråttom att få ut den där kalven!

Har en massa att göra nu, så jag borde sätta fart...
Ska byta om och greja innan det är dags att fodra kalvar!


Nu är det bara 3 mjölkningar kvar på denna helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0