Det är väl inte söndag idag?!

image416

Herregud vilken eftermiddag...
Stress stress stress, krångel krångel krångel!
Jag blir snart tokig!

Då vi fick en kalvning på förmiddagen och jag hade lite & fixa i kalvstallet så hann jag inte förbereda inför eftermiddagen.
Vilket gjorde att jag hade ett dussin saker + rutiner att göra på en timme, grattis!

Och självklart, bara därför så skulle allt börja jävlas..
Datavagnshelvetet fyllde inte i kraftfoder som den skulle, varför?
Bra fråga ingen aning, men den fixade sig själv efter att jag svurit och flyttat den fram & tillbaka i tio av mina dyrbara minuter!

Sen fick jag springa ner i svinhuset där det var krångel med en utgödsling, ovanligt va?!
För att sedan konstatera att de vi trodde var problemet inte var problemet, utan det var nå annat..
Rusar upp till ladugården för att hinna klart med allt så jag kan fundera ut problemet i svinhuset.
Fick som tur var hjälp av Anki och hennes pojkvän annars hade jag nog mjölkat än!

Hinner klart i tid ändå, tack vara hjälpen.
Springer ner till svinhuset och kollar säkringarna, 2 hade löst ut så det var bara att byta.
Kommer på när jag kollar propparna att de inte finns några i svinhuset, utan jag får springa upp till ladugården & hämta...
Ner igen och fixar propparna.
Upp till ladugården & matar kalvarna.

Utgöslingen funkar ändå inte, ner i svinhuset byter ännu en propp.
Den funkar...

Jag upp till ladugården igen och börjar mjölka...
Utgödslingen stannar igen, Anki kommer och hämtar en propp byter den och POFF!
Så brann brytaren, eller det sa poff och slog gnistor iaf.

Så jag fick överge mina kor och rusa ner i svinhuset (IGEN) och med en pinne (för säkerhetskull) stänga av utgödslingen.
Ringa runt till halva världen, får tag i Smen och han lovar att komma och fixa brytaren i morgon.

Sen var det bara att börja om med mjölkningen, då alla maskiner var uppdragna.
Och varje gång jag lyckades ha alla igång så var det antingen en spann-ko eller Datavagnen som uppehöll mig så att alla maskiner drog upp sig och det var bara att börja om...
Annars är det rätt skönt om man har flyt och det är ca två som drar upp sig åt gången, då hinner man ju iaf andas!

Näe nu ska jag hem, duscha, äta & sen SOVA!
Och i morgon börjar visan om igen, förhoppningsvis utan krångel!
Men det är söndag så jag ska inte vara för optimistisk...



Jag verkligen älskar att jobba helg... INTE!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0