Andra dagen...

image367


Började med att min bästa kompis (datavagnen) larmade...
Lyckades iaf få igång den till sist.

Kommer ner till mina grisar och sätter igång med sysslorna
Då jag hör ett grymtande därifrån man inte vill ha en gris, utgödslingen.

Ringde ner Frida så vi kunde hjälpas åt att "valla" upp den.
Som tur var så var det iaf en liten gris, jobbigt om det varit en av dom större.

Och hur han överhuvudtaget hamnade där, det har jag inte listat ut än.
Skulle inte förvåna mig om det var suggan som lyft på "dyngluckan" och puttat ner den.
Dom kan ju vara lite lustiga ibland..

Vi fick iaf upp grisen precis lagomt till en kalvning.
Allt är sig likt, allt är som vanligt när jag jobbar...

Så hela morgonen blev lite sen.

Har nyss ätit mat nu, wok och kyckling ^^
Ska snart kila och byta om, måste ner och börja om med mockandet snart.
Håller tummarna för att eftermiddagen går bättre...

Gjorde ett fint byte idag, jag skjutsade ner Peter på byn så då tar han min brunstkoll ikväll.
Vilket jag är hemskt tacksam för!



Näe nu väntar grisarna...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0