Klara färdiga gå...



Veckorna går lika fort som ett sprinterlopp, hinner inte med för 5 öre!
Det är redan torsdag, men vart dom andra dagarna tog vägen har jag ingen aning om...

Förutom missödet i måndags med traktorn så har resterande delen av veckan varit lugn.
Tisdagen fördrev jag en massa tid på stan, köpte lite "behov-grejer" igen...

Igår tog mamma och jag Lilla Blå till Söderhamn.
Mamma skulle fixa tänderna hos tandläkaren och jag hade ju ändå inget för mig så jag följde med ^^
När hon äntligen var klar så drev vi runt på stan och just nu är jag förälskad i RandigaRutan (Hette den så?!)
Hann bara kliva in i affären så ser jag en kjol som jag letat efter i flera år, så den fick utan tvekan följa med mig hem!
Hittade diverse kläder i den butiken, en jättefin klänning (ja ni läste rätt, jag provade faktiskt en klänning!) som gärna hade fått följa med mig hem, men priset sa ifrån :/
Så det fick bli kjolen och en tröja ^^

Idag har jag jobbat min första dag med kossorna på Holmo ^^
Efter bara 3 timmars sömn så är det inte kul när klockan ringer, speciellt inte när klockan då är 4 på morgonen!
Var helt död när jag försökte ta mig ur sängen, lyckades till sist men egentligen alldeles för sent för jag fick äta frukost i 190 så jag skulle hinna i tid.

Men det var faktiskt riktigt kul att jobba, trots alla dessa tossiga kor som hoppar 3 meter & sparkar när man petar på dom.
Men inga större missöden förutom att jag var klantig som vanligt och klämde mig i grinden när jag skulle slå igen den, så mitt lillfinger värker nu... (Klantiga jag!)
Men roligast av allt var fyrhjulingen, den kommer vara min bästa vän den här sommaren!
^^

Var in och pratade med frisören om mitt hår igår, så nu har jag en ny tid för färgning i morgon ^^
Och inte ett öre skulle jag behöva betala ^^
Så nu håller jag tummarna för att färgen sitter denna gång!

Näe nu är det helt slut i rutan, ska vila på soffan en stund innan jag åker hem.


På lördag blir det Tranan med tjejerna, och jävlar vad kul jag ska ha!

Kommentarer
Postat av: Ida

aa randiga rutan heter den =)

2008-06-13 @ 10:05:42
URL: http://busigabeerta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0