Bloggtorka...


En av Norén's knäpp kor som vägrade gå dit jag tyckte att dom skulle gå...

Ja det var länge sedan jag skrev här nu.
Händer mycket och ingenting i mitt liv just nu och därför blir det inget skrivet...

Ni kan få en kort update i korta drag så ni har lite koll på mig ;)

Det blev Tranan med Elina och Kerstin, kunde ha varit hur kul som helst men blev bara en sådär kväll i slutänden..
Tack iaf tjejer!

Sen så har jag jobbat, kört lite traktor, jobbat lite till och sen har jag varit ledig...
Har även överlevt min första helg på Holmo!
Hade ångest flera dagar innan, mådde verkligen piss då jag inte trodde jag skulle klara av de...
Det är mycket därför jag inte haft energi att skriva heller, för humöret har varit i botten.

Helgen gick trots allt bra, det jag oroade mig mest för var det som gick bäst på hela helgen ^^
Men jag är en sån som oroar mig för allt och sen inser att det inte är så farligt, så det är jag i ett nötskal!

Men, ja det finns även men...
För som vanligt när jag jobbar så är det något som krånglar...
Så första dagen jag jobbade helt själv så hade jag ett stycke ko på vift och en drös kvigor och sinkor som vägrade byta fålla.
Var så lagomt kul att hämta kossorna 5 över 5 på morgonen och man inser att det står en ko på åkern BREDVID hagen!
Ännu roligare är det att ringa och väcka folk den tiden på midsommardagen...

Hur som haver så tråklade kossan in sig själv rätt igen så jag behövde inte göra så mycket, men jag blev en timme sen pga det.
Sen var det ju dom där andra kreaturen som blåvägrade att gå dit jag ville att dom skulle gå, så dom fick jag ju tjafsa med bra länge innan jag gav upp...
Dom blev aldrig flyttade på lördagen, men på söndagen gick det bättre ^^

Men att jag har otur, det är väl ingen nyhet?

Sen så har jag som vanligt också råkat ut för ännu en tjomme som inte har alla hemma...
Där saknas det nog en våning, för hissen kan inte ha gått hela vägen upp.
Han har inte alla indianer i kanoten...
Flaggan är inte i topp...
Ja ni förstår nog vad jag menar.
Fast det är inga större fel på honom, bara att det inte är riktigt 100% i huvudet.
(Låter ju inte alls som om det är nå fel då?!)
Näe, men han är rätt okej. Men både jag och Sara upplever honom som lite obehaglig så det är inte så kul att jobba helt själv och han dyker upp.
Han vill ju egentligen bara hjälpa till, så han fick väl göra de då.
Men det är väl som Sara sa idag; Karin, du lyckas alltid träffa på såna där du.
Och ja, det är kanske sant de...

I morgon ska jag köra 3 timmar traktor och sen på kvällen blir det en trip till Alfta för att säga hejdå till Karin, som överger oss och sticker till Frankrike i ½ -1 år!
Kommer sakna dig tjejen!

Fredag, lördag och söndag så blir det jobb på Nytorp, jag och korna.
Får se om jag har läget under kontroll, det var ju ett tag sedan jag jobbade där sist...

Idag klev jag och Thomas upp relativt tidigt, vet inte vad det var som var fel :P
Fast han vaknar ju jämt tidigt, det är bara jag som kan sova i evigheter...
Men det ligger nog i släkten, för jag vet ju fler i min familj som kan de ;)

Vi var iväg och fikade en sväng i Kvarnböle innan vi fick skynda hem till en tvättid.
Så jag har lyckats varit duktig och tvättat iaf 3 maskiner tvätt idag ^^
Thomas
jobbar eftermiddag den här veckan, så han åkte iväg och jobbade vid 3.
Så jag tog mig en tur ner på stan och sa hej till Elina.
Fastnade där betydligt längre än väntat då Emma kom, så vi satt där och pratade bra nog länge ^^

Nu ska jag kika efter jobb och sen ska jag ta med mig prylarna jag är här i Söräng för att hämta.
Sen rullar nog Lilla Blå åter in mot Bollnäs, ska hem slänga mig på soffan med en popcorn-skål tror jag ^^



Hel - Tysta tankar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0