En speciell bil..

image346

Våran volvo är lite speciell.
Den lever garnaterat ett eget liv...


För det första:

Bensinmätaren är paj, så den gör lite som den vill så därför får vi köra på trippmätaren.

Hastighetsmätaren krånglar, så ibland så börjar den hoppa hit och dit, så då får man titta på varvräknaren för att veta på ett ungefär hur fort man kör.


Och intstrumentbelysningen funkar till och från beroende på vad Volvon vill...

Vi har ett baklyse som inte funkar till 100 %, men knackar man lite på den så lyser den igen!


Ibland vägrar den starta, även fast den kanske nyss har gått.


Vänster bakdörr är svår att öppna...

Bagageluckan går inte att låsa..

Någon har vandaliserat den och böjt antenn, så den pekar bakåt.
Annars så är det bilen som stylat sig själv....

Och jag har lärt mig att inte stänga dörren när nycklarna är inne i bilen, för då låser den dörrarna!


+ att den inte har någon stereo


Igår så stod den i ett dike i Runemo...
och idag står den död hemma...

Men vi älskar våran volvo, mamma & jag!


 


Kommentarer
Postat av: mamma

Pappa håller på att operera volvon nu...
Så håll tummarna för att det går bra,
och sen så ska du komma ihåg att jag köpte den för bara 4000:- för 3 år sedan, nästan inge rost, radio.. tja man kan ju sjunga själv... Som sagt den är en pärla :)

2008-02-08 @ 16:23:56
URL: http://tornros.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0