En massa svamel...

image45
Jag älskar dig


Har varit lite dålig på att uppdatera, igen...

Jobbade massor förra helgen och veckan, så det har varit lite körigt...
Men jag fick en fin avslutning då jag jobbade i stallet på torsdagen ^^

Och jag fick (äntligen!!) sitta upp på min vackra James igen...
Har inte ridit honom sen Student Cupen och jag har saknat det som F**N!

Det var iaf en helt underbar ridlektion, även om jag knappt kunde gå när jag satt av :/
James var så underbar som bara han kan bli, han är min pärla

Sen efter det så har det bara varit skit...

Hela fredag, lördag & söndag låg jag på soffan pga magsmärtor....
Jag kan tala om att det inte är kul att ligga helt stilla och helt plötsligt känns det som om någon slår en knytnäve i magen på en....
Kramperna gjorde så ont att jag blev illamående, och när man mår illa så vill man inte gärna ha mat...
Så jag har levt på 2 liter nyponsoppa, lite glass och 5 bananer i helgen, så jag har gått på ofrivillig bantningskur, för jag fick ju ändå inte behålla skiten jag stoppade i mig...
Grattis...

Vi ringde sjukvårdsupplysningen på fredagen och frågade vad vi skulle göra..
Men dom tyckte att vi skulle avvakta, men när måndag kom så ledsnade jag på att avvakta så då ringde jag hälsocentralen.

Efter att försökt förklara mitt problem för dom i en kvart så tyckte dom att jag skulle komma in..
Så jag ringde mamma som back up (läkare har en tendens att aldrig lyssna på mig) och så begav vi oss dit..
Klockan var då halv tio och hon var nog halv 1 innan jag var hemma igen, väldigt kul :S
Dom tog en massa prover och klämde & kände...

Ja sen nu så får jag vänta en vecka på svar..
Så vad fan var det för mening att sitta där i alla dessa timmar?
För det var ju jag hade ont, inte om en vecka!

Det är trots allt bättre nu, fast magen gör fortfarande uppror lite då och då...
Men den blir väl snart i balans igen, hoppas jag...

Jag är iaf ledig i två veckor nu, jobbar inte igen förrän den 7:de mars..
Rätt skönt faktiskt...
Fast jag åkte på att jobba 4 timmar i morgon då det är provmjölkning, men det gör inget vi är ju iaf två ^^

Och bara för att jag nu ska vara ledig så fick Thomas jobb i mängder, så han hinner jag väl träffa en kvart om dagen på ett ungefär...
Men men, sånt är livet...

Nu ska jag äta mat eller nå..


Just a touch of tenderness...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0