Vad var det jag sa, det är söndag...

Har precis slängt i mig lite frukost, åter igen är jag sen...
Men denna gång är det inte mitt fel, utan det krånglade lite i ladugården på morgonen.

Så jag blev tvungen att lämna mina grisar i all hast för att hjälpa brudarna.
Har dessutom en eventuell mastit-ko så vi får se om det inte ev. blir ett veterinärbesök idag...

Sprang ner igen och gjorde färdigt mina sysslor + lite till innan jag gick på frukost.
Ska ner och ta itu med slaktsvinstallarna nu och utfodring.
Har även 3 stall kvar att sopa + att jag ska fylla alla vagnar till eftermiddagen.
Kommer nog jobba över lite på lunchen igen, men sånt är livet...

Tröttheten hänger som ett moln över mig, kan det bero på det trista vädret ute?
Man har nog blivit lite bortskämd med all sol den senaste veckan...

Sofforna uppe i "personalrummet" lockar fruktansvärt mycket, och därför ska jag hålla mig långt ifrån dom idag!

Näe, nu är det dags att spotta sig i nävarna igen...
Tur för mig att det bara är ett uttryck, skulle bli ganska äckligt i längden annars...


Jag vill att den grå himlen ska bli blå...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0