Ja då tar vi en uppdatering...

Förra helgen gick bra, trots att jag var själv med kossorna...
Dom hade lite idéer om att införa liggstrejk mitt under mjölkningen bara, vad de nu ska vara bra för!

I måndags var man ledig, klev upp till strålande solsken.
Thomas också var ledig (för en gång skull samtidigt som mig) och ville hitta på något i solskenet så styrde vi kosan mot Kvarnböle för att få oss lite fika, dock så hamnade vi inne då det blåste alldeles för kalla vindar för att vara ute...

Sen på kvällen så begav jag mig till Nytorp för att spela brännboll, gå tipspromenad och grilla korv (isbitar, då dom var otinade.)
Väldigt trevlig kväll iaf, ett smart drag av 3:orna att bjuda personalen på en upplevelse istället för en massa krims krams på studenten
^^

Tisdag
, då jobbade jag i stallet...
Hur trevligt som helst då vädret var så fint!
Var ut och körde Kutex en sväng på förmiddagen, väldigt trevligt även fast det var länge sedan jag körde häst...

Blev bjuden på 3 rätters lunch med, då 3:orna hade sin "bröllopsmiddag".
Det här året så var det Karin Hallfors och Marcus Holm som "gifte" sig ^^

Fullproppad med mat så kilade jag ut för att rida lektion på LG (Lilla Gubben) för Magnus...
Det blev en kämpig lektion, vi vet ju alla hur Magnus är ;)
Men det var riktigt kul trots LG's fina språng för att få mig ur sadeln...

Onsdag blev lugn...
Hämtade bilen hos mamma och tog det bara varligt....

Torsdags så var jag ner på stan och handlade upp mina sista slantar på "behov-grejer".
Gjorde mest ingenting den dagen, gjorde mig i ordning för kvällens festligheter och så..

För på kvällen så var det dags för bal på Nytorp, tänk att det gått ett helt år sen vi stod där...
Alla var jätte fina förstås, och jag fick träffa delar ur min kära gamla Jord-klass!
Underbart!


På kvällen blev vi serverade 3 rätters middag och det hölls tal & sång.
Det blev en väldigt trevlig tillställning, trots att saknaden efter 04-07 var stor...

Sen blev det dans på Vallsta Bygdegård, japp vi är bönder hela bunten...
Trevligt var de, men mina fötter smärtade på hemvägen då jag promt skulle ha mina nya skor som ger mig skavsår...

Fredag
- Idag, ja nu är jag ikapp med uppdateringen...
Vaknade runt 10 men drog mig nog till 11 snåret..
Sen knallade jag ner på stan och fick mig en kycklingsallad på Mr Bean, härligt!
Rätt skön bit att gå, så får man röra lite på sig med...

Sen har jag varit privatchaufför åt morsan som skulle fixa en massa grejer inne i Alfta och nu sitter jag här..
Blir billös strax verkar det som, för pappa skulle låta "Slemproppen" kika på den få se om det går att göra något åt den, eller om vi kanske får se oss om efter en annan bil...
Mamma hade hittat en annan liten volvo...

Annars blir väl kvällen lugn, ska i väg och handla och sen har jag lite disk att ta hand om...
Får se om Thomas inte är allt för trött så kanske man kan kolla på en film, men det är ju sånt som märks...

Ja nu är det helg igen, vilket innebär ledighet för de flesta och jobb för mig.
Denna helg är det grisarna som gäller...
Aja det blir extra pengar iaf...

Denna månad får jag vända på slantarna både en och två gånger om jag ska få allt att gå ihop...
Men det löser sig nog ^^

Clarity - Klarhet

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0