En ny vecka...

image397
Fotade kissemissungarna igår ^^

Nu är det måndag och jag jobbar igen...
Det är jag & grisarna...

Antingen är dom fruktansvärt less på mig eller så har dom saknat mig.

Förutom suggan i morse, hon höll på att ge mig en hjärtattack.
Hann dra ett drag med skrapan sen hade jag henne på kroken, jävlar vad hon högg efter mig :/
Dom är snabba som krokodiler dom där när dom vill...
Jag har nog aldrig mockat så fort tror ja :P

Men alla andra suggor var övertrevliga, dom skulle till och med hjälpa till att hålla upp dyngluckan åt mig..
Förutom gyltorna, dom la sig ner när jag kom in och ville bli kliade istället, det är så lagomt lätt att mocka då!

Ja och slaktsvinen, dom är lite speciella.
Rädda och samtidigt så nyfikna att dom måste vara framme och nafsa på en.
Jag har ont i häcken nu då en lyckades ge mig ett ordentligt nyp när jag vände ryggen till.
Roliga djur de där..

Lunchen är nu snart slut, och det är väl dags att jobba igen.
Förmiddagen har gått riktigt fort!
Hoppas på en elev på eftermiddagen, men vi får se..

Ikväll ska jag hem till söräng och lämna bilen till mamma igen.
I morgon ska jag göra ett nytt försök till att tvätta, denna gång på min vanliga tid.
Ska väl städa lite kanske, vi får se vad jag har ork till.

På onsdag ska det ut och käkas mat på Tranan med 3.orna och personalen på Nytorp ^^
Kan bli väldigt trevligt, men betydligt lugnare än i fredags, iaf för min del...


Nu väntar grisarna på mig igen...

Kommentarer
Postat av: Erik Ungman

Tja...Svina runt i stian du :)

Själv sitter jag strax utanför Bornholm o glassar... Vi ska nog in till Rönne imorgon... Hur var det nu, du hade vart där va? ;P

2008-04-15 @ 22:18:27
Postat av: Karin

Du är så snäll käre bror ;)

Det är fint där, iaf när det är sommar och varmt! :P

2008-04-16 @ 15:20:04
URL: http://tornros.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0