Det är söndag...

image392
Det är ett sånt här fanskap som krånglar, fast våran är nog aningen mindre...

Och som vanligt så hopar sig problemen...
Tänk att allt ska krångla sista dagen...

Gissa vad som är fel nu?
Nej det är inte datavagnen, utan silon..

Så nu måste jag lista ut hur man stänger av den så jag sedan kan klättra in i tornet och ta reda på vad som är fel.
För av måste det, har ingen lust att åka tömmare :/

Jag får helt enkelt sluta planera och ta dagen mer som den kommer...
För varje gång jag har planerat dagens upplägg så är det något som krånglar...

Känner mig en aning stressad, då jag har en kull grisar att kastera på förmiddagen.
+ att det ska mockas i slaktsvinstallet, sopas och utfodras.

Sen har jag fått en ny kull grisbebisar, och dom måste jag hinna fila tänderna på.
Men jag har ju iaf en kull åt Norrmännen nu, för en av suggorna hade tydligen kollat almenackan.

Sen har jag ju dom kära fåren att ta hand om...
Fick två söta lamm igår, och med min tur så dimper det väl ner fler idag...

Aja, det är väl dags att spotta sig i nävarna och ta tag i livet.
Så dom stackars kossorna får någon mat, och så jag kan sköta mina sysslor!


Men ibland får jag känslan av att det här stället har något emot mig, det kanske är dags att byta jobb ändå...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0