7:e dagen idag...

image393

Hade varken ork eller tid att uppdatera igår så det kommer idag istället..

Helgen är tack & lov över och nu har vi elever med oss i stallarna, skönt!

Vi kunde inte göra något åt Silon i söndags, utan den fick stå och kossorna fick hö istället...
Fick iaf allt som jag skulle få gjort klart, trots en massa annat tjafs..
Och som jag sa så damp det ner 2 lamm till...

Igår hade jag elever hela dagen, det var fruktansvärt skönt efter helgen...
Allt gick så smidigt & lätt!
Och vi fick mycket gjort ^^

Hon var även med mig idag på morgonen, så förmiddagen har varit ganska lugn ändå...
Har sopat alla stallarna så nu har jag ont i ögonen av dammet...
Jag blir alldeles rödögd, det svider och jag blir mer ljusskygg än vanligt...
Och jag är extremt ljusskygg i vanliga fall...

Förra helgen jag jobbade så var jag tvungen att  ha solglasögon på mig när jag skulle ner och handla lunch...
Annars såg jag ingenting, trots att det var grått & molnigt ute...

Snart är lunchen slut och det är dags att sätta igång igen...
Har ingen koll om det kommer någon elev på eftermiddagen eller inte, men jag hoppas de...

I morgon kommer det elever från Norge ut och två stycken 2:or...
Får se hur det går, för vi ska lyckas fixa alla förmiddags rutiner innan klockan 8:a...
Och sen ska jag lära eleverna från Norge att kastrera...
Tack & lov att jag ska ha Emma med mig, annars hade jag nog fegat ur nu...

Förresten så måste jag ha haft en extremt dålig hårdag igår.
Kalle höll på att dö när jag kom in i matsalen på lunchen.
Han erbjöd mig till och med en mössa så att han kunde se skillnad på mig och grisarna.
Så det är nog dags att göra något åt de...

Mamma ska få slänga i färg i det på torsdag, så får vi se hur jag gör..
Funderar på om jag inte ska spara ut det igen,  det är värt att tänka på iaf...

Funderar även på att göra en sak till, men jag vet inte vilka reaktioner det skulle väcka...
Då tänker jag speciellt på mamma, pappa och mormor :P

Men jag har ändå inte råd nu, så jag har tid att fundera! ;)


Nu är det bara 1 dag kvar! ^^

Kommentarer
Postat av: Mamma

Och VAD har du nu fått i huvudet då? Misstänker starkt att du kommer att färga håret ILLRÖTT med inslag av svart :) Jaja du har iaf inte råd med dina nya ideer:) :)

2008-04-08 @ 22:08:08
URL: http://tornros.blogg.se
Postat av: Karin

Nej nej, det är värre ändå ;)
Råd har jag, kanske..
Vi får se ;D

2008-04-09 @ 08:01:35
URL: http://tornros.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0