Sega Måndag

image208
Vem vill egentligen vara ensam?



Jag har ont i hela kroppen idag, glömde ju be farsan rätta till ryggen på mig innan han stack till Sthlm...

I natt har jag faktiskt sovit, det var bara på småtimmarna som jag började vakna till och från...
Och i natt var jag faktiskt rädd för att jag skulle sova över och missa bussen...
Fattar inte, jag sover hemskt sällan över..
Vaknar nästan alltid av klockan...
Så varför ska jag då oroar mig så förbannat?

Missade iaf inte bussen, utan jag stod där i tid...
Det har varit en rörig och lång dag, även fast vi har varit minst 5 pers i ladugården hela dagen....
Personligen tycker jag det är lite jobbigt, eftersom eleverna ska lära sig så får jag mest stå & titta på och då känner jag mig så jävla lat!

Det var tänkt att kvigorna skulle hem idag, men så blev det inte...
Eller, några kom hem och resten är kvar på betet...
Dom blev alldeles för uppjagade, så en sprang rätt igenom alla grindarna så det blev träflis av alltihopa...
Och stackars Evald fick grindarna över sig :/

Iaf efter vad jag har hört, jag fick nämligen vara kvar i ladugården och passa 1:orna på tur, så jag fick inte se all uppståndelse...

Jobbade över ca 45 min idag, så det var tur att jag hade tankat bilen....
Eftersom då kunde jag tvinga mamma att hämta mig :P
Jävla x-trafik har ju lagt om bussarna så nu går det ingen vid 4..
Eller, det kanske det inte gjorde förr heller?

Väl hemma så hann jag smälla i mig några mackor, packa väskan och sen sno bilen in till Alfta...
Där träffade jag, Elina, Kerstin och Karin på badhuset ^^
Vi konditonsimmade i ca 45 min, sen var jag död!
Hade ju jobbat i mer än 8:a timmar innan med...
Så det blev lite avslappning i bastun, skönt!

Funderar på om detta är något man ska börja göra...
Simma iaf en gång i veckan...
För nu efteråt så mår man så jävla bra!
Fast jag är jävligt slut...

Sen så kanske jag kan haka på Karin på någon styrketräning ibland...
För att få lite mer träning och inte vara simmning & ridning....
Kanske något att fundera på?



Jag känner för att gå ut...
Ut, träffa folk och dansa järnet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0