Mordhot på Alftaskolan

image217


Så lyder rubriken på första sidan i dagens Ljusnan...
Och tidningen innehåller artiklar med dessa rubriker: 
  • Hotade skära halsen av lärare, Alftaskolan
  • Nedslagen på resturang, Bollnäs
  • Slog sönder bekants lägenhet, Bollnäs
  • Hotade psyk-personal med leksakspistol, Bollnäs
  • Erkänner knytnävsslag, Bollnäs
  • Skadegörelse på skola, Kilafors

Vad fan är det här?
Vad lever man i för jävla "stad" egentligen?

Det är alltid något sånt här skit i Ljusnan nu för tiden, och då undrar man ju om någon verkligen gör något åt det här?

Bollnäs har fått storstads syndrom, dom har börjat med Metro och nu så ska dom ta bort Brotorget & Bells (Om jag fattade saken rätt) och bygga en galleria istället....
Folk protesterar och vill ha kvar sitt torg, vilket jag förstår, vem fan vill ha en betongklump istället för ett fint torg?!

Men jag ser aldrig några protester mot all skit som händer i Bollnäs...
Utan det verkar folk bara acceptera det...

Det har varit VÄRLDENS disskutioner om katter, om dom ska få gå lösa eller om dom ska bli tvingade att vara innekatter m.m.

Men inget om att folk slåss i varje hörn eller att barn hotar sina lärare!
Då undrar jag vart fan vi är på väg?

Känns som om  jag skiter i om grannens katt skiter i mina rabatter, för jag tycker personligen att det är viktigare att barn och lärare går säker i skolan och på sin arbetsplats.
Och att man ska kunna gå ut själv utan att bli utsatt för våld...

Vart fan är vår värld på väg om vi bara accepterar allt våld och skadegörelse?
Och istället tjafsar med grannarna att deras katter gör sina behov i ens rabatter...

Är vi så jävla fega?


Jag vet inte, jag har ingen aning...
Men JAG tycker iaf att det är jävligt obehagligt om vi bryr oss mer om våra rabatter än om barnen går säkra i skolan eller att våldet bara accepteras....



Ingen vill leva i en värld av våld och skadegörelse
Men ändå är det dem som väljer att "inte se" som skapar den....
Öppna ögonen för i helvete!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0