Just another day...

image230image231
Blodbad?



Näe, hårfärgning...


Rött?



Näe, Brunt...



Klockan är sju och här sitter jag och gäspar....

Känner att jag är trött och seg nu, hade gärna haft en ledig dag till men men...
Och nästa vecka kommer jag vara som en zombie, då jag jobbar alla dagar utom onsdag...
Fast en normal människa jobbar ju 5 dagar i veckan, men då mjölkar den eventuellt inga kossor ;)

Har iaf gått bra idag, kom iväg lite sent hemifrån bara så jag kom 5 min sent...
Sen så fick jag bromsa för rådjur vid A&H, det är jobbigt att köra bil den tiden på dygnet, en massa djur ute och en annan är trött... :/

Som tur var så hade vi elever på förmiddagen, en jordelev och en hästelev...
Jordeleven var självgående och visste exakt vad han skulle göra, medan den stackars hästtjejen stod och väntade tills jag sa till eller satte henne i arbete..

Det gick fort och lätt iaf och det är alltid skönt! ^^

Efter frukost gjorde vi lite rutiner och sedan fick eleverna göra dom få sysslor jag hade åt dem.
Som tur var så ringde Erika och behövde hjälp men utegrisarna så då fick dom ju jobb!

Vi jagade grisar bra länge, vi var 6 pers där ute & härja...
Vi lyckades iaf få in 16 i första lasset....
Och 3 i det andra, dom var så stressade så vi bestämde att vi skulle åka iväg med lass nummer 1 först så dom fick en chans att varva ner...
Men vi fångade dom till sist :)

Åt lunch nere på Esplanaden med Erika, Kicki, Camilla och Tork-Tomas ^^
Väldigt trevligt även om vi blev lite sen tillbaka....

På eftermiddagen så var det rutiner igen, sen hade vi sån tur att det finns så ambitiösa första års elever som kom ut och hjälpte oss med mjölkningen även fast de hade håltimme...
(Har inget minne av att vi NÅGONSIN var så ambitiösa under vår tid på nytorp...)
Så jag var nästintill arbetslös där ett tag, kändes lite dumt att stå och glo...
Men dom ville ju så då fick dom ^^

Blev stressigt hem, då morsan skulle hinna färga håret på mig innan hon skulle iväg klockan 6...
Var in på Åhléns och letade hårfärg, fanns ingen...
Gick till Lindéx, fanns ingen...
Åkte till Hemköp, fanns ingen....
Men jag hittade en snarlik färg som jag hoppas kommer se bra ut....

Var lite orolig nyss, då det har skiftat från lila till orange och nu till rödbrunt...
Jag håller tummarna för att resultatet blir bra, annars så får dom väl sig ett gott skratt på Nytorp i morgon ;)

I morgon skulle jag ju guida runt folk, gruvar mig lite...
Hur ska jag få dom att förstå då?!
Jag hoppas killen dom har med sig är riktigt bra på engelska...
Funderar bara på hur jag ska skriva i pärmen för besökare...
Aja det får väl lösa sig...

Nu ska jag blåsa håret och se resultatet....
Sen måste jag städa lite på mitt rum, ifall mormor får nå ryck att gå upp dit i morgon...
För då är det födelsedag, puh det är mycket nu!



Yes, har jobb ända in i december...
Så den här delen av året behöver jag inte bry mig ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0