En slitsam lördag...

image223
Det är ändå rätt mysigt på morgonen, att gå där i ladugården, pysslandes och lyssna till maskinernas tickande och kossornas mumsande
^^


 
En normal spene är väl ca 1/4 av dom på bilden...
Dom är enorma!




Fy fan vilken jävla dag man haft...
Inte i värsta laget kanske, men nog har det tagit på min energi...

Gick bra att jobba igår iaf, Peter stack innan vi var klara så jag och Wängman fixade det sista...
Var klar till kl. 17 men stod och pratade med Tork-Tomas i säkert en halvtimme med, så jag var nog inte hemma före kvart i sex...

Det var ett jävla liv i ladugården i morse när vi kom dit, hade hoppas på en brunstig ko men tji fick vi...
Var nämligen en nyfödd kalv som gick runt i ladugården och rörde upp moderskänslorna på varje ko...
Så minst tio kor stod och skrek i morse...

Vet egentligen inte vad som gick fel, men vi fick inte frukost före kl. 10...
Klockan 8:a är ordinarie tiden för frukost...

Lyckades iaf genomlida dagen på nått vis, trots en del missöden...
Fåren rymde två gånger...
Det nykalvade kon måste handmjölkas då spenarna är så enorma att vi inte fick på spannen :/
Jag hoppas på en bättre dag i morgon...

Sista dagen i morgon då, hur skönt som helst...
Sen jobbar jag inte förrän fredag, ännu skönare!

Men ändå så har jag fullt upp hela veckan, förstår inte att jag kan ha så mycket att göra jämt...
Men det är skönt ändå, hellre de än att sitta hemma & glo...

Ska njuta av lite ledighet den här veckan, veckan efter jobbar jag 4 dagar...
Då behöver jag all energi jag kan få!

Näe nu ska jag be morsan och farsan ta en varsin titt på min rygg, för annars så lär inte kossorna kunna bli mjölkade i morgon...



Mitt hjärta känns så tungt, det gör så ont...
Varför känns allt så jobbigt?
:(

Kommentarer
Postat av: Anonym

uppdatera mera! :P

2007-09-25 @ 19:41:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0