En dag på Nytorp...

image185


Shit, nu är jag så där extremt trött igen, vad är det här?

Har jobbat hela dagen, och idag har jag verkligen fått jobba...
  • Mjölkade alla kossorna själva, Stackars Peter var tvungen att kärra ensilage.
  • Gav alla kalvarna mjölk och kraft foder.
  • Jagade får...
  • Lagade fårstängsel...
  • Lärde mig köra Schaffen, lastaren..
  • Jagade får, igen...
  • Körde in en foderhäck till dum fåren.
  • Gjorde ren svinhusplattan med hjälp av Schaffen..
  • Mockade 3 kalvboxar..
  • Hjälpte Erika & mocka slaktsvinstallet.
  • Lunch
  • Lagade fårstängslet igen, strömmen ville inte går runt..
  • Utfodrade kvigorna och mockade kalvspaltboxen.
  • Tvättade banden korna har haft i sommar.
  • Gav kalvarna mjölk & diskade
  • Fyllde på ny mjölk.
  • SLUT!

Känner att jag är helt slut i kroppen nu och har världens huvudvärk :/
Skönt att jag är ledig till tisdag nu, Bella jobbar istället för mig i morgon eftersom jag har körlektion!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0