Två dagar avklarade...

image247
Erikas nya svinhuskatter, Toker & Blyger




Så där, nu var den jobbigaste delen av den här veckan avklarad!
Har jobbat Peter´s pass i två dagar nu, det märks tydligt att jag inte alls är van det...

Det är skittrist att ha lunch mellan 10-13 och det finns inget att göra :/
Sen så ska man jobba till kvart över 5, men jag har lyckats dragit ut på tiden varje dag...
Och från halv 4 är jag helt själv och ansvarar för kossorna....

Hade elver sen helgen måndag morgon, så då gick allt av bara farten...
Skönt...

Sen så hann man bara pyssla en liten stund efter frukosten sen var det lunch...
Var nere bland jordbrukspersonalen och släpade fötterna efter mig i brist på annat.
Jävlades lite med dom och dom jävlades med mig, det är sig likt ^^

Till sist blev det ändå lunch och jag kilade iväg och åt lunch med Kicki ^^

Eftermiddagen gick väl så där, hade dock en elev ute...
Men det gick segt ändå :/
Madde gick halv 4 och kvar stod jag med en elev, mjölkande kossor och en datavagn som larmat...
Grattis...

Som tur var så kom Evald och Tork-Tomas och fixade datavagnen åt mig...
Så kunde jag fixa resten...
Skickade iväg eleven vid kvart över 5, även om vi inte var riktigt klara..
Så gjorde jag det sista, annars så hade hon inte fått någon middag, den stackaren.

Gårdagskvällen blev kanon lugn, kom hem, åt mat, tappade upp ett bad, packade inför dagen därpå och sen var det dags för sängen....

Och i morse började visan om igen...

Men denna gång hade vi en duktig elev som tog egna intiativ och så, härligt!
Mjölkningen gick kanon fort och snart blev det dags för frukost..

Hann inte göra mycket innan min lunchrast, ställde i ordning mjölkrummet för eftermiddagen och sen hjälptes jag och eleven åt att mocka ungdjurstallet...
Sen gick jag ner till Erika i svinhuset och pratade lite...

Var där resten av rasten, följde med en sväng till Lantmanna med iofs ;)
Hann lagomt till lunchen så då var det bara att kila ner till Kicki i matsalen ^^

Efter lunch så hade vi en ny elev + två praktikanter....
Så eleven fick fodra i kalvstallet och praktikanterna fick mocka spaltboxarna, och jag då?
Jag tittade mest på och gav instruktioner, kände mig inte alls lat :/

Sen var det dags för fika, GLASS! ^^

Och sen var det bara att mjölka, vi var 5 st idag igen så det gick också rätt fort...
Jag och Madde drog inte på så många maskiner, utan det var eleven och praktikanterna som fixade det mesta ^^

Madde stack halv 4 och denna dagen så hade jag lite mer koll!
När mjölkningen var klar och praktikanterna ströat åt kossorna så fick dom gå, tack & lov!

Så fick eleven sopa lite foder, och så konstaterade jag att det var lite för dåligt ströat så då fick hon tyvärr ströa om lite där praktikanterna fuskat... stackarn..

Även hon fick gå tidigare, så fixade jag mjölkrummet och sopade det sista innan jag gick hem...
Tack & lov så jobbar jag Madde´s tider resten av veckan, så frustrerande annars....

Men i morgon är jag ledig och då ska jag SOVA!
Och denna gång ska jag stänga av telefonen, för jävlar om någon väcker mig! :P

Nu tar tröttheten överhanden och sängen väntar...

God natt folket!




"Jag: Det är ju skördefest nästa vecka, vet du om jag får vara med på den?
Evald: Njae, alltså dom tillåter ju inte vilken skit som helst...."
Han är bra skön ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0