Jobb jobb jobb....

Mm, det är mitt liv just nu känns det som...
fast det är väl bara att vänja sig är jag rädd...

Har ju inte suttit här på ett tag, men nu ska jag nog passa på att uppdatera, nu när jag har tid...

Lördag:
Var jag till Queenie och red ^^
Mysigt, men hon var vääldigt pigg...

På kvällen blev det Tranan med tjejerna ^^
Förfest hos Eva först, jag kom sist dit som vanligt ;P
Ganska mycke folk var det ute iaf, alltid kul ^^
Även om det inte var så många jag kände...
Och inte nog med att dom har satt lampor i "lådorna" på dansgolvet, nu sitter det även strippstänger (!!) där...
Vi fick många skrattanfall tack vare dom, herregud! ;)

Tack iaf för en trevligt kväll flickor ^^

I söndags, var jag mest hemma och tog det lugnt...
Skönt de med ibland :)

Igår jobbade man igen, jag & Peter och en massa elever...
Fick räkna till tio ett antal gånger den morgonen, annars vet jag inte vad jag hade gjort...
Fick dock ganska mycket gjort på förmiddagen, ungdjuren fick det rent och fint och lika så de flesta av kalvarna...
Jag och praktikanten som kom efter frukost, hade fullt sjå att överleva kalvarnas galna upptåg när dom skenade runt i kalvstallet, vildbasar! ^^

Och på eftermiddagen så gick allt av bara farten, hade två arbetsvilliga elever och det är alltid trevligt ^^
Dock så är jag lite sliten och öm i kroppen sen igår, då den jävla luckan upp till skullen i kalvstallet tyckte det var roligare att ramla ner på mig än att öppna sig...
Har ont som fan i axeln, armarna och tummen som hamnade i kläm... :(

Pappa kikade lite på ryggen igår, men han måste nog kika på den igen är jag rädd....

Hade även en hemskt trevlig kväll igår, tack för de ^^

Jobbar idag igen, skulle egentligen ha varit ledig idag, men Peter skulle till sjukhuset och kolla upp sina knän..
Så då fick ju jag rycka in då...
Trött som fan, då jag inte sovit många timmar i natt....
Fast jag tror Madde med är lite trött, för vi gör ju fan inget annat än flummar idag, vet inte vad det är för fel :P

Segt bara att jag jobbar till klockan 5....
Inge kul de e :(
Sen så är det provmjölkning med, vilket gör att det kommer ta ännu längre tid, men som tur är så skulle Peter komma och hjälpa till så fort han kunde...
Bra de så jag inte står här själv med 3 elever + 1 praktikant, datavagnen och provmjölkning när Madde åker hem halv 4 :P
Det hade varit jobbigt de!

Näe, nu tror jag att jag ska utnyttja min lunchrast & sova lite.
Har ju ändå inget att göra, har ju rast mellan kl. 10-13...
Blir lite trist, men men....

Igår, ställde jag mig i kö för en lägenhet i Bollnäs...
Nu är det bara att hålla tummarna för att jag får den...
Den vore perfekt åt mig ^^

Men simma lugnt folket! ^^


Tänk om jag kunde sluta göra livet så komplicerat för mig själv.
Men det förde ju nå positivt med sig! ^^


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0