Uscha vilken seg helg....


                                       
1-2 timmar gamla smågrisar :)                                 Utegrisarna ;)   


         "Suggan", hon älskade att bli  kliad, tyvärr ska hon skickas på slakt :(


Men nu är den tack & lov över! ;)

Började klockan 13 i fredags och jobbade till 15.30 igår :)
Och det känns!!
Har inte jobbat på en evighet, så nu är jag mör...
Träningsvärk över allt!

Kicki jobbade i stallet hon så jag hade iaf sällskap hela helgen!
Hon var snäll och ställde upp och skjutsade mig till svinhuset varje morgon, i hennes racer ;)
Även fast hon kunde ha sovit i flera timmar till...
Tack vännen!

Gick iaf bra & jobba, men det var i princip fullt i varje stall...
Så jag hade lite grisar att ta hand om ;)
Mornarna var värst, inte en dag var jag i tid till frukosten...

I lördags så var jag och Kicki in på Crusing i Bollnäs...
Först åt vi på Max och sen gick vi och tittade lite på bilar & folk :)
Hur mycket folk som helst i Bollnäs då...
Kom hem lite sent så vi var lagomt slut båda två dagen efter...

Söndagen klev vi upp tidigt och sen var det bara & jobba till klockan var 10.45..
Då hade jag övriga arbeten så då kom morsan & farsan och hämtade mig och vi började städa ur lägenheten...
Det var grejer överallt, kaos!

Morsan städade det mesta, eftersom jag och Kicki jobbade....
Men vi hjälpte till vi med sen när vi jobbat klart!

Men nu är den iaf ordentligt ur städad...
Och idag så var vi in och lämnade in min och Kickis nyckel :)
Så nu har jag ingen lägenhet längre...

Tog bussen upp till grisarna igår...
Segt för jag kom lite sent...
Sen blev jag iaf sen eftersom det krånglade lite...
Aja nu är det iaf över, för den här gången ;)

Igår var det Grillnatta i Bollnäs... 
Det är mycket folk på Crusingen, men det är nog DUBBELT så många på Grillnatta...
Var ner en kort sväng, men jag var så trött och hade så ont i kroppen så jag var nog vara där i ½ timme - 45 min....
Hann iaf med & träffa lite folk man kände :)

Nu ska jag tvätta mina illaluktande griskläder...
Sen så måste jag väl plugga teori, det börjar dra ihop sig... :/


Tack Kicki för att du ställde upp och skjutsade mig!
Och för att du hjälpte mig med diverse sysslor under helgen...
Du är en pärla!
Love


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0