Funderingar om förändringar

image86
Studentblommorna


Jag tvivlar på att det finns många människor som vaknar varje dag och tänker;
"Jag lever ett perfekt liv"
Men det är nog många som önskar att vi gjorde de....

Men istället så har vi nog alltid något vi vill förändra hos oss.
Det kan vara små saker, som att äta "rätt" och motionera.
Bara en sån sak kan få en att må bra...
Och vem har inte haft den tanken?

Men sen finns det de större förändringarna, som att rycka upp sig.
Försöka samla sig själv och sitt liv.

Det är där jag står idag, famlande efter livet.
Men hur svårt ska det vara, att ta sig i kragen och göra nå vettigt?

Betydligt svårare än vad jag tror, för annars borde jag väl ha gjort det vid det här laget.

Men det vore skönt, att få någon ordning i mitt liv.
Inte bara sova bort dagarna.
Utan kliva upp i tid, äta frukost och hinna göra saker...
Och inte ha det som nu, sover halva dagen, äter middag till frukost och sen hamnar framför tv eller datorn.
Socialt? (skulle inte tro de)

En annan sak jag borde ta tag i ordentligt, är mitt sökande av jobb.
För just nu är den delen inprincip obefintligt.
Hur svårt ska det vara att sätta mig vid telefonen och ringa runt till folk?

Skitsvårt!
Speciellt då jag hatar att prata i telefon med främlingar.
Ge mig mina vänner och jag kan prata i timmar.
Men efter en pinsam situation, (då jag lyckades presentera mig 5 gånger innan jag slängde på luren) sen kan jag bara inte...
Vet aldrig riktigt hur jag ska inleda samtalet eller hur jag ska kunna samtala utan tunghäfta...
Det blir nå liknande det här, nästan varje gång;
"Hej mitt namn är Karin och jag.. eh.. undrar om ni.. eh..."
Tunghäfta och pinsam tystnad då dom inte riktigt vet vad jag vill...
Yes snacka om att lyckas, -ironi-

Jag behöver lite smått drastiska förändringar i mitt liv, för att få någon ordning på det.


                                                                                                      
                                        Men det är inte lätt, för vem gillar egentligen förändringar?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0