Varför?!

Varför ska jag alltid ta åt mig alla negativa saker folk påpekar?
Men aldrig de positiva?

Jag har svårt för att ta kritik, det vet jag...
För jag tycker det är hemskt jobbigt då jag kämpar som attan men ändå så är det något som inte duger....

Fick lite kritik av Camilla för någon vecka sedan, dock inte riktat direkt till mig, utan mest mot Madde...
För hon skulle ju ha lärt upp mig innan hon slutade...
Men jag tyckte iaf att det var grymt jobbigt att hon hade lite saker att påpeka...

Och nu får jag höra att Madde har hört att det inte går bra för mig här på Nytorp...
Blev lite paff, för jag tycker ju att det går bra....

Och sen undrar man ju vem som sagt det till henne...

Irriterande som fan är det iaf, och jag blir så frustrerad...
För vem är det som inte tycker att det jag gör duger då?

Och vem fan förväntar sig att jag ska kunna allt då?
Jag har jobbat en liten tid nu, men inte fan är jag ett proffs för de...
Det tar tid, men jag lär mig ju....

Och Madde låg ju på exakt samma nivå som mig när hon börja, kanske att hon hade ett visst försprång...
Men när hon började så jobbade hon både med Peter och Camilla så hon fick lära sig allt på ett annat sätt...
Mig dumpade hon tjänsten på utan några större förklaringar och tycker jag ska kunna allt....

Än en gång så får jag känslan av att jag inte duger, och jag hatar den..
För jag känner den alldeles för ofta....
Även fast jag vet att jag duger exakt som jag är....

Jag kände ett extremt behov att få ur mig allt det här..
I vanliga fall hade jag ringt morsan, men hon jobbar...
Tar det nog med henne senare ändå, för det här kommer jag älta länge...
Känns det som....


Men ibland önskar man att man vore en gås...
Så allt bara kunde rinna av en i små vackra pärlor...

Kommentarer
Postat av: Ida

du ska aldrig tänka att du inte duger. för om du inte hade gjort det så hade dom inte haft kvar dig! Du gör förmodligen ett super bra jobb!! Jag vet att du kan karin. Du måste bara våga tro på dig! Du ger kossorna mat, du mjölkar dom och ger dom nytt spån att sova på. Det är det viktigaste. Du är BRA! du KAN! jag vet det karin!

2007-12-22 @ 13:01:49
URL: http://busigabeerta.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0