Ibland

eller oftast så är mitt jobb ett riktigt (!!) SKITgöra!

Känner mig så lagomt fräsch och snygg just nu....


Det började tidigt i morse....

När jag skulle hämta en maskin inne hos en ko som precis lagt sig ner, försökte få upp henne först...
Eftersom hon skulle ju få strö, men reaktionen från kon var lika med noll.
Så därför klättrade jag över henne in och hämtade maskinen och hon låg så snällt kvar...
Tills jag skulle klättra tillbaka över henne, för då fick hon för sig att nu gick det bra att resa sig...
Så när jag kommit över henne till hälften så reser hon på sig, så jag faller pladdask rätt ner i dyngrännan... (!!)
Mina svarta arbetsbyxor var helt blöta och kletiga av koskit....
Min höft fick sen en jäkla smäll då jag landade på den mot en betongkant, kommer vara stel i morgon :(


Sen så skulle jag göra ren urindräneringen i utgödslingen, med andra ord så ska jag gräva i skiten... typ....
Mysigt....


Sen gick jag ner till Erika som ville att jag skulle kastrera 1½ kull med grisar, jag var full i järn (ges i spruta till grisarna), grisbajs, blod och vätska från hinnorna runt testiklarna när jag kom upp till ladugården igen.
Ännu mera mysigt...


Sen nu innan lunch så gjorde jag ren ännu en urindränering och då fick jag en blöt svans rätt i ansiktet...
En svans som var blöt pga koskit, vatten och urin....

Jag har skrubbat ansiktet bra länge nu....

Så jag känner mig bra fräsch just nu...

Längtar till duschen, men hittills har bara halva dagen gått så det dröjer ju lite till innan jag får bli ren igen....

Det är inte min dag idag....


Men lite skit har ingen dött av...
Och den som inte dödar, det härdar...

Kommentarer
Postat av: Syster

Som Noa skulle ha sagt: Bajs på dig!

2007-12-11 @ 18:23:25
Postat av: kicki

jag döör!! HAHAHA de blev min reaktion, när jag läste de här. välkommen in i klubben! Ida.w vet hur kul de dära me sega kossor är hehe =P puss på dej

2007-12-22 @ 16:11:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0