Helg = jobb

image294
Ännu en helg med kossorna och grisarna....


Trött som jag vet inte vad, sitter jag nu på kontoret i ladugården...
Försöker få i mig lite frukost, men inte ens mitt favoritte är gott idag....

Har iaf elever i helgen, så denna helg jobbar jag bara utanpå, puh...
Men jag har ändå en massa att göra...

Jag har bland annat 21 kalvar som ska flyttas runt i kalvstallet + en massa tvätt....
Tur att jag har hela för- och eftermiddagen på mig och att jag inte har några "vanliga rutiner".
Sen så ska vi även kastrera smågrisar idag, inget roligt göra men det måste ju bli gjort.
Har en massa saker mer att göra, som tur är så jobbar jag ju lika i morgon så då hinner jag nog.

Har flyttat en massa till nya lägenheten nu, ser ut som ett enda kaos!
Men det var väl samtidigt inget nytt, för jag verkar ständigt ha ett litet kaos runt omkring mig.
Men det blir nog bra...

På måndag så har jag bokat klipptid, känns underbart skönt!
För nu är håret så där långt och drygt att jag inte orkar göra något med det...
Utan jag sätter upp det och trycker på mig den gröna favoritkepsen, så var det bekymret ur världen..
Men det är så fruktansvärt tråkigt dom gångerna man vill se lite vettig ut, då är ju kepsen ett tråkigt alternativ.
Men nu så, fick jag nog ^^

Nu ska jag byta om och sen ska jag visa PJ hur han filar tänder på grisbebisar....


Oroliga drömmar :/


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0