Underbara Nytorp ♡

image150

Fick en sådan av min bror för ett tag sedan :)
Den sitter just nu på min nyckelknippa!


Har jobbat i två dagar nu, lite små slut men det har varit trevligt! :)

Jobbade med Jenny Arvén i onsdags, gick bra... var lite rörigt innan jag kom in i allt... :/
Kossorna står ju i sommar ladugården och där är ju inte jag van att mjölka...

Sen igår så jobbade jag med Madde Ess.
Gick också bra, gick lite lättare då när jag hade mer koll på rutinerna...
Sen på eftermiddagen så tvingade vi ut Erik Hellman så han fick mjölka lite ;)

Skitskönt att vara tillbaka på Nytorp iaf!
Och alla verka vara så glada över att se en :)

Pratade lite me Olle Kjölvmark om ev. jobbning i höst...
Men det blir nog inte så ofta, inte i ladugården iaf...
För dom fick för lite elever i år så nu ska dom dra ner på både personal och kor...
Så nu kommer det bli enmanstjänst i ladugården och ca 35 kor... Dåligt tomt....
Men dom måste ju, annars så går det ju inte runt.

Kan iaf eventuellt få lite ströjobb i höst ändå..
SKÖNT!

Nästa vecka jobbar jag bara en dag, tyvärr :/
Men det är ju iaf en dag!

Fick höra av Madde att alla valackerna hade fått ringorm :/
Alla utom Jack och James!
Men det verkade som om det bara var en tidsfråga innan dom fick med :/
Ska upp och hälsa på James snart igen, Vackraste hästen



Det gäller att vända det negativa till något positivt...
Även om det inte alltid är så enkelt!

Kommentarer
Postat av: Ida

har Palett fått ringorm ? :S

2007-08-18 @ 10:29:41
URL: http://busigabeerta.blogg.se
Postat av: Karin

Som jag fattade det så hade alla valackerna fått de....
Madde sa de när jag jobbade häromdagen iaf...
Jack och James var dom enda som inte hade de, men det var bara en tidsfråga innan dom fick de...

2007-08-18 @ 22:18:57
URL: http://tornros.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0