Tagit från Tjuvlyssnat.se

Barnavdelningen på Gekås, Ullared

En pappa ~35 vänder sig om till sina barn, en pojke ~6 och en flicka ~4.
Pappan: Barn, vi har ett enormt uppdrag framför oss. (Paus) Vi ska försöka hitta mamma.
Pojken: Det är omöjligt, hon rör på sig hela tiden!

 
 "
Brain: Mental Note: The girl knows too much."
Mariebergsskolan, Karlstad

Det är sista lektionen för dagen, syslöjd, och fem tjejer ~14 sitter och tänker ut vad de ska göra.
Tjej 1: Asså är det sant att man har två hjärnor?
Tjej 2: Nej, man har två hjärnhalvor, höger och vänster du vet?
Tjej 1: Nej två olika hjärnor! Och en är smart och en är dum?
Tjej 2: HAHA va? Nej? Vadå? Vem har sagt det?
Tjej 1: Jo, men vadå? Är du dum eller? Min syrra sa det till mig igår!
Alla vid bordet börjar skratta utom Tjej 1.
Tjej 2: Vadå? Och du trodde på det?!
Tjej 1: Meh? Vadå jag kan inte hjälpa att du tänker med den smarta hjärnan och jag den dumma!

 

?Det finns en baktanke med allt?

Utanför Gina Tricot, Växjö
En kille ~ 18 med mycket häng går förbi två damer ~60 som sitter på en bänk.
Dam 1: Förfärligt hur de visar underkläderna sådär!
Dam 2: Ja, det är fruktansvärt!
Båda damerna tittar efter killen.
Dam 1: Fast det vore ju inte helt fel att lägga vantarna på den där stjärten!
Dam 2: Nej, det vore verkligen inte fel!


Störtsköna ^^


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0