En Mardröm!

image177
Så log världen mot mig igår, ironiskt & hatiskt!



Mm, så var min dag igår...

Vaknade halv 5 och insåg att det regnade och var askallt ute, Jippie!
Hade stor lust & gå och lägga mig igen, men det har jag ju inte råd med...
Så jag tog mig samman och pallrade mig till bussen....
Trots kylan och regnet försökte jag vara positiv, "Det är ju bara en dag, sen är jag ju ledig i 3"

Eftersom vi var 4 i mjölkgropen den dagen igen så skjutsade Peter mig tillbaka till Nytorp efter att jag föst in korna i sommar ladugår'n.
Så fick jag mata kalvarna och byta olja ur utgödslingen, hann iofs bara ösa ur lite olja innan frukost.

Vid frukost så får jag reda på att jag ska vara i svinhuset resten av dagen...
Och att utgödslingen där var paj & det var en massa som skulle göras!
Jag var ju sså taggad på att jobba arselet av mig den dagen, verkligen!
Eller inte...

Bästaste Evald
kom iaf och hjälpte mig fixa utgödslingen, som blev lagad alldeles för fort tyckte ju jag då som hade en massa extra som jag då blev tvungen att göra.
Men man ska vara försiktig med vad man önskar för det kan faktiskt gå i uppfyllelse....
Och det gjorde de, för en gång skull....

Så efter en stund att jag börjat på med mina extra arbeten så går jag och tittar till utgödslingen så allt fungerar...
Tryckaren som var översvämmad tidigare gick prickfritt, med brunnarna var det stopp i.
Jahapp, bara & ringa Evald igen då...

Sen var det kaos, så från klockan 11 till klockan 14 så var utgödslingen ur funktion...
Jag tror vi var 6 pers till sist som försökte få bort stoppet i brunnarna...
Och ännu en gång så lyckades Evald fixa det!

Då var jag redan mycket försenad och hade massor att göra...
Så jag satte fart och skyndade mig som bara den, men eftersom jag inte är riktigt van rutinerna än så gick det lite långsamt...

Men när jag äntligen började se slutet på dagen och jag hade bara små detaljer kvar så pajar utgödslingen igen...
Då kunde jag ha börjat grina, var såå jävla less!

Ringer Tork-Tomas som lovar komma ner och hjälpa mig.
Denna gång var det bara repet som gått av, men det kändes ändå som jordens undergång.
Som tur var kom Peter ner för att kolla hur det gått strax efter att Tomas anlänt så då behövde jag inte hjälpa till utan då kunde jag mocka,ströa och sopa klart.
Skönt, annars hade jag blivit ännu mer försenad!

Hur som haver blev nog klockan 18 innan jag kom därifrån, vanligtvis så slutar man 16.30...
Inget var ju egentligen mitt fel, men det var bra frustrerande att allt skulle hända just då!
Under mina 3 år som elev krånglade det ALDRIG, men nu som "anställd" då krånglar allt!



Och jag som tyckte att, "Det är ju bara en dag"...
Det var en av de längsta dagarna i mitt liv!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0